מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    טויוטה האורבן-קרוזר החשמלי נחשף לראשונה

    16/06/2025
    הגדל
    טויוטה מרחיבה את קו הדגמים החשמליים ומבצע צעד משמעותי נוסף במסגרת אסטרטגיית ההתרחבות שלו בתחום הרכב החשמלי. צילום: יצרן

    אורבן-קרוזר  משתייך לסגמנט ה B-SUV-הקומפקטי תחום שעדיין אינו רווי בדגמים חשמליים. בכך, טויוטה ממקמת את עצמה בעמדה ייחודית בשוק הישראלי. הדגם מהווה בשורה אמיתית למחפשים שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מרשים וגמישות מקסימלית לחיי היומיום. הדגם החדש מעניק פתרון מקיף לנהגים העירוניים המבקשים רכב חשמלי שמתאים לקצב החיים הישראלי.

    עיצוב חיצוני- האורבן קרוזר החדש הוא הוכחה לכך שרכב חשמלי יכול להיות גם עוצמתי וגם מתוחכם. העיצוב שלו משקף בדיוק את מה שהוא מייצג: שילוב מושלם של טכנולוגיה מתקדמת, עוצמת SUV אותנטית ורוח עירונית מודרנית. האורבן קרוזר נבנה על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים, מונעי סוללה (BEV), אשר בפיתוחה הושם דגש למקסם את המקום בתא הנוסעים ואת הטווח.

    החלק המרכזי שמתחת לרצפת הרכב אינו כולל קורות רוחב כדי לפנות מקום למערך הסוללה אשר מהווה חלק אינטגרלי מהשלד המבני של הרכב. הסוללה מוגנת מפני נזקי התנגשות על ידי מסגרת חיצונית ומרכבי צד סופגי אנרגיה.

    עיצוב פנימי- באורבן-קרוזר האופי של SUV אמיתי בא לידי ביטוי בתנוחת נהיגה גבוהה ושדה ראייה מצוין מכל עבר, לנהג ולנוסעים כאחד. בקונסולה המרכזית בקרי מפתח נמצאים בהישג יד קרוב, כולל בורר הילוכים בצורת חוגה ובלם חשמלי. תא הנוסעים כולל גימור שחור ואפור כהה עם ריפוד בד (רמת גימור Mid) או שילוב של בד ועור סינתטי איכותי. ניתן לשדרג את האווירה בפנים הרכב על ידי מערכת תאורת אווירה שמציעה 12 צבעים לבחירה ושבע רמות בהירות המדגישות את פאנלי הדלתות ומגש הקונסולה. הודות למערכת הזזה של המושבים האחוריים, ניתן לשנות בקלות את המרחק בין הנוסעים מקדימה ומאחור בטווח של 690 עד 850 מ"מ - כאשר 850 מ"מ משתווה למרחב הקיים ברכבי SUV גדולים יותר. שטח תא המטען מגיע ל-306 ליטר. שטח מקסימלי עם מושבים מקופלים לחלוטין מעניק 562 ליטרים. 

    יחידת הנעה- האורבן קרוזר מציע מערכת הנעה חשמלית חדשה עם שני מערכי סוללה לבחירה, בהם נעשה שימוש בטכנולוגיית ליתיום ברזל פוספט מתקדמת - טכנולוגיה שמתאפיינת עמידות גבוהה, בטיחות מעולה ועלויות נמוכות יותר. התחושה? האצה מיידית וחלקה בכל מצב נהיגה. את הדגם מניע eAxle קומפקטי ויעיל הכולל מנוע חשמלי, ממיר ותיבת הילוכים עם יחס העברה. תכונות עיצוביות, כגון מנוע בקוטר קטן וגל הינע ארוך שמרו על יחידה קטנה ועם זאת עוצמתית. מערכת ההנעה אינה גוזלת מקום בתא הנוסעים או בתא המטען, בדגם עם הנעה 4X4. סוללה 49 קוט"ש קיימת אך ורק בגרסה עם הנעה קדמית. הסוללה מעניקה הספק של 106 קילוואט/ 144 כוח סוס DIN, מומנט של 190ניוטון מטר וטווח נסיעה מוערך (WLTP משולב) של עד 344 ק"מ. קיימת גם אופציה של סוללה גדולה עם 61 קוט"ש. מערכת ההנעה הקדמית מייצרת 128 קילוואט/ 170 כוח סוס DIN ומומנט של 190 ניוטון מטר. טווח הנסיעה הצפוי הוא עד 426 ק"מ.

    הגדלת טווח הנסיעה הושג באמצעות מערכת ניהול תרמי שמתאמת בין בקרת הטמפרטורה של הסוללה לבין מערכת בקרת מיזוג האוויר לביצועים יציבים במזג אוויר חם או קר, או בתנאי נהיגה בעצימות גבוהה (שיוט ארוך במהירות גבוהה וטעינה מהירה חוזרת ונשנית). בתנאי חורף, המערכת עוזרת למטב את טמפרטורת הסוללה, ובמזג אוויר חם מצנן הנוזלים במיזוג האוויר משמש לקירור הסוללה. לאורבן קרוזר שני מצבי טעינה: טעינה מהירה DC וטעינת AC. כאשר משתמשים בטעינת DC מהירה, טעינת הסוללה מ-10% ל-80% צפויה לארוך 45 דקות. בטעינה מ-15% ל-100% עם חשמל AC תלת-פאזי 11 קילווט, הטעינה אמורה לארוך כשש שעות. 

    אחריות- כמו כל הרכבים החשמליים מונעי הסוללה של טויוטה, האורבן קרוזר מבטיח איכות, עמידות ואמינות סוללה לאורך זמן.  התוכנית המורחבת לטיפול בסוללה של טויוטה מבטיחה כי הסוללה מכוסה למשך עד עשר שנים ממועד הייצור, או עד קילומטראז' של מיליון ק"מ, בכפוף לבדיקת תקינות סוללה. האורבן קרוזר מציע נהיגה בדוושה אחת. 

    בטיחות- באורבן-קרוזר, חבילת תכונות בטיחות מתקדמות ומערכות עזר לנהג מאפשרת נהיגה בטוחה וקלה. כל הדגמים מגיעים כסטנדרט עם מערכת קדם התנגשות שמזהה סכנת התנגשות (עם כלי רכב אחרים, אופנועים, אופניים והולכי רגל), מתריעה בפני הנהג במידת הצורך ומפעילה בלמים כדי לעזור למנוע התנגשות או לצמצם אותה. כאשר אירעה התנגשות ונפתחה כרית האוויר, בלימה לאחר התנגשות מפעילה את הבלמים ואת אורות הבלמים כדי למנוע התנגשות משנית. בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר ומערכת שמירת מרכז נתיב (Lane Trace Assist) מסייעות לנהג לשמור על המהירות שהוגדרה ועל מרחק בטוח מכלי הרכב לפנים, לצד בלימה רכה והאצה בהתאם למצב התנועה. 

    מערכת התרעה על סטייה מנתיב (Lane Departure Alert) וזיהוי תמרור דרך (Road Sign Assistance) עוזרים לשמור על הרכב בנתיב הנסיעה ומציגים באופן ויזואלי את מגבלות המהירות והוראות התנועה בלוח השעונים הדיגיטלי של הנהג. מצלמה העוקבת אחר ערנות הנהג מנטרת את פני הנהג כדי לזהות אם הוא מנומנם, ישנוני או שדעתו מוסחת. אם המערכת מזהה בעיה, היא תשמיע התרעה קולית ותופיע הודעה על צג לוח המחוונים שתמליץ לנהג לעשות הפסקה או להביט אל הכביש. בדגמים ברמות גימור גבוהות, פנסי ה-LED מצוידים במערכת אור גבוה אדפטיבי שמתאימה אוטומטית את התאורה מלפנים כדי למקסם את שדה הראייה של הנהג תוך הימנעות מסנוור הנהגים המתקרבים. חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומערכת זיהוי רכבים חוצים מאחור עוזרים לבצע תמרון בטוח וקל ומתריעים על תנועה מתקרבת מהצדדים כשנמצאים בהילוך אחורי בעת חניה או בשביל כניסה לחניה. זיהוי עצמים בשטח מת נכלל גם הוא במפרט ומתריע בפני הנהג על רכבים חולפים משני צדי הרכב שייתכן שאינם נראים במראות הדלת והראי האחורי.

    אבזור- באורבן-קרוזר, לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' של הנהג יחד עם צג מולטימדיה 10.1 אינץ' הופכים ליחידה אחת. המערכת תומכת באפל ואנדרואיד.  
    לדברי היבואן, האורבן קרוזר צפוי להגיע לישראל, במחצית ראשונה של 2026. 


    עבור לתוכן העמוד