מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    פורטה חדשה לקיה

    5/03/2013
    הגדל

    חברת קיה מעלה את הדור השלישי של הפורטה שהפכה להיות הדגם הנמכר ביותר של היצרן על הכביש.

     

    הפורטה החדשה מציגה תפיסה עיצובית חדשה לחלוטין, כשהיא מגיעה במידות משופרות. היא ארוכה, נמוכה ורחבה יותר מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים ארוך יותר מבנה המרכב שהוא חדש לחלוטין. רמת האבזור קפצה מדרגה והפורטה משודרגת עם שפע של מאפייני נוחות ובטיחות נוספים. כך גם תא הנוסעים שהוא מרווח יותר. אחרון ולא פחות חשוב הוא מנוע  משודרג שמציע צריכת דלק מובילה בקבוצה. היבואן, משער כי ימכור כ- 5000 מכוניות עוד השנה, מתוכם כ- 3500 לציי רכב וליסינג.

     

    עיצוב ומידות - הפורטה החדשה, הנה דמוית מכונית קופה, יש לה  קימורים קעורים מיוחדים שמושכים תשומת לב. בצדדים, נוספו חלונות צד קטנים מלפנים ומאחור שמשפרים את תחושת המרחב של המכונית ואת שדה הראייה על-ידי ביטול שטחים מתים. עיצוב זה  מוסיפים לתדמית היוקרתית של המכונית. בחזית הועבר סמל קיה מהגריל הקדמי אל הפנל שלפני מכסה תא המנוע המקוצר. עיצוב החלק האחורי מגלה מכסה תא המטען המפחית את הגרר האווירודינמי, ויחידות הפנסים האחוריים המשולבות, מחליקות את זרימת האוויר. בהשוואה לפורטה הקודמת מהדור השני, הפורטה החדשה, ארוכה יותר ב-30 מ"מ (4,560 מ"מ), נמוכה יותר ב-15 מ"מ (1,445 מ"מ) ורחבה יותר ב-5 מ"מ (1,780 מ"מ). בסיס הגלגלים הוארך ב-50 מ"מ (ל-2,700 מ"מ), וכעת הוא הארוך ביותר וזהה לזה של ה-SUV של קיה, סורנטו. תא המטען בנפח 482 ליטר.

     

    מנוע ותיבת הילוכים - הקיה פורטה החדשה מצוידת במנוע מסדרת Gamma  בנפח 1.6ליטר 130 כ"ס. מנוע קל משקל זה מוכר מדגמי יונדאי i30. הפורטה מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית היא בעלת שישה הילוכים  והיא מסוגלת לשפר את החיסכון בדלק בשיעור של עד 12% בהשוואה לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בגודל רגיל. תיבת ההילוכים כוללת טיפטרוניק להפעלה הילוכים ידנית. השילוב בין המכללים מנוע וגיר, מאפשרים לפורטה להעניק שילוב יעיל של ההספק עם צריכת דלק מתונה ורמת פליטות מזהמים נמוכה.

     

    ביצועים - הפורטה מגיעה למהירות מרבית של 200 קמ"ש, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.6 שניות. תאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש קבלנו בתוך 8.2 שניות.
    בטיחות - הפורטה מצוידת ב-6 כריות אוויר, כרית נוסע ניתנת לניתוק , חגורות בטיחות בעלות 3 נקודות עיגון במושבים הקדמיים ובמושבים מאחור, התראה לאי חגירה לכל הנוסעים. מנעולי בטיחות נגד פתיחה עצמאית של ילדים בדלתות האחוריות. הפורטה מצוידת בשלל מערכות בטיחות אקטיביות:  ABS עם בלמי דיסק אחוריים, ESC (בקרת יציבות אלקטרונית), HAC (סיוע לזינוק בעליה), VSM (ניהול יציבות הרכב). פנסי ערפל קדמיים, נעילת דלתות אוטומטית בהתאם למהירות.

     

    איבזור - הדגם הבסיסי ה-LX  מצויד במערכת שמע מקורית הנשלטת מגלגל ההגה, דיבורית בלוטוס. בקרת שיוט, גלגל הגה חשמלי, מתכוונן לגובה ולעומק. מראות חיצוניות חשמליות מחוממות, שני שקעי 12V בשידה המרכזית, מחזיקי בקבוקים ותאי אחסון בכל הדלתות.  מזגן מקורי ושני פתחי אוורור למושבים האחוריים.  פתיחת מכסה תא המטען מהשלט (ומתוך המכונית) של, משענת יד מרכזית ניתנת להזזה.

     

    מבחן הכביש -  הפורטה החדשה (דגם המבחן-EX), שונה משמעותית. עם עיצוב חדשני המעניק מרחב פנימי מרשים ותחושת איכות, עם חומרים משופרים. ביצועי המנוע טובים יותר ושקטים במיוחד וזמינות הכוח מתקבלת בזמן קצר יותר. תיבת ההילוכים יעילה ונוחה לתפעול והשילוב בין המכללים מביא לחיסכון בדלק. במבחן נתקבלה תוצאה של 13.3 ק"מ לליטר.  התנהגות כביש טובה מתלים קשיחים היגוי מדויק עם רגישות המשתנה בהתאם למהירות וסל"ד. היציבות ניכרת.

     

    לסיכום, הפורטה איכותית, מגובשת ומפנקת יותר. ניכרים בה שיפורים בכל הסעיפים הנבחנים במכונית.
    אחריות ללקוחתות פרטיים: 7 שנים.


     

    מחירים:
    LX- 127,000 ₪
    EX- 129,000 ₪

     

    עבור לתוכן העמוד