עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודפחות גשמים, פחות הרוגים
נועם קום
13/03/2014
החודשיים הראשונים (ינואר + פברואר) של 2014 מייצגים תופעה חסרת תקדים בתאונות הדרכים בישראל. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בחודשיים הראשונים של השנה, נמוך בכ-40% בהשוואה לחודשיים הראשונים של שנת 2013. כלומר בהשוואה ל 55 הרוגים בחודשיים הראשונים של 2013 היו השנה רק 33 הרוגים, 21 הרוגים פחות.
ניתן להעריך, כי החודשיים הראשונים של 2014 הם תופעה נדירה הקשורה כנראה ברובה למזג האוויר יוצא הדופן ששרר כאן בחודשים, ינואר ופברואר. במציאות לא יתכן שינוי קבוע כל כך חד בהרוגים בתאונות דרכים בתקופה כה קצרה. לכן אנו עדים למאורע זמני המתרחש בדרך כלל "באוכלוסייה יחסית קטנה" ביחד עם תנאים מיוחדים. בשלב ראשוני זה של המחקר, אין עדיין את האפשרות לקבוע בכלים הסטטיסטיים במדויק את השפעת מזג האוויר על מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל. אבל מניתוח ראשוני של הנתונים בעשר השנים האחרונות עולה שניתן לזהות עתה רק גורם אחד הקשור לתאונות דרכים, שיכול להסביר כמחצית מהירידה הדרמטית במספר ההרוגים השנת 2014 והוא העדר ימי גשם בחודשיים הראשונים של השנה. שני החודשים ראשונים של שנת 2014 הם אכן גם מקרה יוצא דופן מבחינת מזג האוויר. החורף השנה עבר עם 7 ימי גשם בלבד, ללא סופות, ללא קרח וללא סערות. זאת לעומת ממוצע של 23 ימי גשם בחודשים ינואר ופברואר, בתשע השנים הקודמות. הגרף להלן מראה את מספר ימי הגשם ב-10 שנים האחרונות.
בהשוואה לארה"ב
מחקר מקיף בארה"ב על כלל התאונות הקשורות למזג האוויר בשנים 2002 - 2012 מראה בברור ש- 8% מכלל הרוגים הם תוצאה של גשם. סה"כ בארה"ב בממוצע של 2002 - 2012, כ-17% מההרוגים בתאונות דרכים בארה"ב הם כתוצאה ממזג האוויר (שלגים, סערות, שיטפונות, כביש רטוב, ערפל וגשם). כלומר השפעת מזג האוויר זו תופעה ידועה ומשמעותית ביותר.
ניתן להעריך, כי החודשיים הראשונים של 2014 הם תופעה נדירה הקשורה כנראה ברובה למזג האוויר יוצא הדופן ששרר כאן בחודשים, ינואר ופברואר. במציאות לא יתכן שינוי קבוע כל כך חד בהרוגים בתאונות דרכים בתקופה כה קצרה. לכן אנו עדים למאורע זמני המתרחש בדרך כלל "באוכלוסייה יחסית קטנה" ביחד עם תנאים מיוחדים. בשלב ראשוני זה של המחקר, אין עדיין את האפשרות לקבוע בכלים הסטטיסטיים במדויק את השפעת מזג האוויר על מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל. אבל מניתוח ראשוני של הנתונים בעשר השנים האחרונות עולה שניתן לזהות עתה רק גורם אחד הקשור לתאונות דרכים, שיכול להסביר כמחצית מהירידה הדרמטית במספר ההרוגים השנת 2014 והוא העדר ימי גשם בחודשיים הראשונים של השנה. שני החודשים ראשונים של שנת 2014 הם אכן גם מקרה יוצא דופן מבחינת מזג האוויר. החורף השנה עבר עם 7 ימי גשם בלבד, ללא סופות, ללא קרח וללא סערות. זאת לעומת ממוצע של 23 ימי גשם בחודשים ינואר ופברואר, בתשע השנים הקודמות. הגרף להלן מראה את מספר ימי הגשם ב-10 שנים האחרונות.
בהשוואה לארה"ב
מחקר מקיף בארה"ב על כלל התאונות הקשורות למזג האוויר בשנים 2002 - 2012 מראה בברור ש- 8% מכלל הרוגים הם תוצאה של גשם. סה"כ בארה"ב בממוצע של 2002 - 2012, כ-17% מההרוגים בתאונות דרכים בארה"ב הם כתוצאה ממזג האוויר (שלגים, סערות, שיטפונות, כביש רטוב, ערפל וגשם). כלומר השפעת מזג האוויר זו תופעה ידועה ומשמעותית ביותר.
עוד בחדשות התחבורה
- דגמי צ'רי טיגו 7 ו- 8 מתחדשים, 30/08/2024
- פולקסווגן גולף החדשה הושקה בישראל, 30/08/2024
- סיטרואן C5 איירקרוס מתחדש בגימור SHINE PACK, 30/08/2024
- טויוטה בדריפט האוטונומי הראשון, 30/08/2024
- פולקסווגן טיגואן המחודש בישראל, 30/08/2024
- מרצדס זוכה בסין לנהיגה אוטונומית ברמה 4, 30/08/2024
- יבוא כלי רכב יולי 2024, 30/08/2024
- שנגאן ענקית הרכב הסיני מגיעה לישראל, 13/08/2024
- מסירת מכוניות חדשות ינואר - יולי 2024, 13/08/2024
- תבוטל הטבת ייבוא לרכבים חשמליים בתקינה אירופאית פחותה, 12/08/2024